kolmapäev, 28. november 2012

Pacman ja hiirega juhtimine

Vaatasin teie programme, mis Scratch-i lehel - mõnele kirjutasin ka kommentaare. Laadige ikka Scratch-i lehele oma programmid üles, siis saan teada kuidas teil programmid töötavad. 

Pacmani mängust:
  • Jaanus - programm peaaegu töötab, aga lõpetamisega on raskusi, st kui uss kätte saab siis mäng kestab edasi.
  • Joosep J - sama lugu, ei lõppegi ära.
  • Kaspar - Pacman liigub läbi seinte ka - see-eest sinu mäng lõpeb korrektselt.
  • Klein - Pacmani liikumine kummaline, uss ei liigu veel.
  • Marten - lõetamiseprobleem, muidu OK.
  • Rannar - sul on igasugu erinevaid huvitavaid variante, need töötavad ka! Pacmani siiski veel pole.
  • Sander - ka täitsa mängitav mäng aga samuti lõputu.
Tõepoolest jäi meil eelmisel korral programm pooleli aga vaikselt lootsin et ehk suudab keegi iseseisvalt asja lõpuni viia. Vaatame seekord vead üle ja proovime mängu lõpuni viia. 

Seejärel näitan, kuidas juhtida spraiti hiirega.

Tänase mängu idee:
Tee tagaajamismäng, kus üks tegelane ajab teisi taga. Tegelased vali valmis spraitidest või joonista ise. "Püüdja" liigub hiire abil, "püütavad" aga juhuslikult, igaüks erinevalt. Lisaks on mängus veel juhuslikult liikuv ohtlik objekt. Iga kinnipüütud objekt annab punkte juurde ja kaob seejärel mängust (süüakse ära), ohtlik objekt aga võtab puutudes punkti ära ja ära ei kao. Kõikide puudutustega kaasneb heli ning püüdja välimuse muutus mõneks hetkeks.
Mäng algab rohelise lipuga ja esimese asjana näidata ekraanil mängu juhendit. Mäng lõpeb kui kõik püütavad on kinni püütud ja selle kohta tuleb teade ekraanile.
Lae programm Scratchi lehele.


Näidis tänasest mängust:
 
Scratch Project

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar