teisipäev, 16. oktoober 2012

1. tund - programmeerimisest, mis see on?

Esimesel korral räägime programmeerimisest üldisemalt  ja räägin meie tegevuskavast.

Programmeerimisega tutvumiseks hakkame kasutama Scratch-i. See on lihtne, samas võimalusterohke ja väga mänguline. Scratch on programm, mida kasutades saab selgeks programmeerimise nn. alustalad. Ta on lihtne, kuid temaga saab palju ära teha.
Selle programmiga projekte luues arenevad õpilaste matemaatiline ja arvutialane mõtlemine, loovus, süsteemne arusaam (igale käsule järgneb kindel tulemus), koostööoskus.



Praktilise tegevusena teeme mõned eeltegevused, vaatame üle oma Google kontod: vajalik on e-post.  Seejärel tutvume Scratchiga ja teeme esimese programmi.



Enne aga kui sellega alustame lisa selle teema kommentaariks sissekanne programmeerimisest. Kuna kõigil osalejatel on soov õppida programmeerima, siis kirjuta selles postituses: 
  • kas oled juba proovinud mõnda programmi kirjutada. Kui "jah" siis mida, mis keelt kasutasid,  jne; 
  • mida sa sooviksid programmeerida? 
  • mis laadi rakendus see peaks olema? telefonile? arvutile? interaktiivne internetileht vms? 
  • milliseid programmeerimiskeeli tead või tahaksid osata ja miks?
  • kui võimalik siis täpsusta oma ideed: mida rakendus teeb või mis mäng see on.
Kas kõigil on e-post-i aadress.  Seejärel tutvume Scratchiga ja teeme esimese programmi. Seejärel teeme  Scratch-i kodulehel endale konto. Kui oled konto teinud siis palun saada mulle e-postiga oma Scratch-i konto kasutajanimi - nii pääsen sinu programme vaatama ja kommenteerima.

Jätkame juba Scratchi kasutamisega.



18 kommentaari:

  1. Ma ise ei ole ühtegi programmi kirjutanud ega ka sellega kokku puutunud. Ma sooviksin teha mõne mängu või appi. See võiks olla nii arvutile kui ka telefonile. Programmeerimis keeltest ei tea ma ühtegi. Minu mäng võiks olla midagi Angry Birdsi sarnast- lihtne ja huvitav platvorm-mäng.

    VastaKustuta
  2. 1)ei ole veel
    2)Jah
    3)Arvan et midagi arvutile
    4)Scratch,java,basic
    5)Fantaasia mäng

    VastaKustuta
  3. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  4. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  5. Ei ole proovinud ühtegi programmi kirjutada. Sooviksin programmeerida mõne mängu või moodida mängu lisandeid. See peaks olema arvutile. Ei tea ühtegi programmeerimiskeelt ja ei tea veel milliseid tahaksin osata. Kui ise mäng teha siis mingi lihtne platvorm, aga moodida tahan keskaegsele sõjamängule.

    VastaKustuta
  6. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  7. Ma pole programmeerinud, ma tahaks programmeerida uut Grand Theft Autot.
    Mu nimi on Rannar Randmäe.

    VastaKustuta
  8. 1. Ei ole
    2. Ei ole veel mõelnud.
    3. Ma arvan et rohkem telefonile ja arvutile.
    4. Ei tea ühtegi.
    5.

    VastaKustuta
  9. Jah, kuid hästi natukene. Vaatasin õpetust youtubest kuid enam ei mäleta mida kasutasin. Kunagi tegin ka enda blogi.
    Sooviksin valmistada mingit mängu näiteks, mingit kerget interneti oma. Kui saab siis ka midagi tõsisemat.
    Arvutile, kuid meeldiks teha ka nutitelefonile (android jm selline)
    Tean scratch, javat ja basicut. Ise pole kasutanud kuid olen kuulnud.
    Meeldiks teha mingit strateegia mängu, või mingit 'first person shooter'it (nagu counter-strike jm selline).

    VastaKustuta
  10. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  11. Ei ole kasutanud ühtegi programmi millega programmeerida aga ma tahaksin programmeerimist õppida ja mõnele mängule moode ja lisasid teha. See peaks olema arvutile. Ei tea ühtegi programmeerimiskeelt ja ei teagi millist programmeerimis keelt osata. ma tahaks moodida ühele keskaegsele mängule.

    VastaKustuta
  12. Ma ei ole proovinud programme kirjutada. Ma sooviks programmeerida mänge. See peaks olema arvutile. Ma ei tea praegult ühtegi programmeerimskeelt.

    VastaKustuta
  13. ei ole
    mõnda mängu või programmi
    arvutile, mingi uus programm
    pascal c-keel
    see võiks olla mingi uus cs

    VastaKustuta
  14. ma pole kunagi programmerinud ma tahaks mingit mägu programmerida.

    VastaKustuta
  15. Ei, ole kuid, ma tahaksin proovida küll näiteks mingi tavaline netimäng ja kunagi võibolla ju selliseid väheke reaalsemaid.
    Näiteks FPS (First Person Shooter) või TPS (Third Person Shooter)'eid.Counter Strike 1.6.

    VastaKustuta
  16. ei
    Mäng
    Arvutile
    Ei tea ühtegi ainult Scratch just sain teada
    mingi strateegiline mäng nagu Euroopa universalis 2
    või Faster than Light

    VastaKustuta
  17. Kokkuvõtteks: kõik on enam-vähem samas seisus: ei ole varem programmeerinud. See ongi hea sest siis saame ühes tempos liikuda, pole edasijõudnuid, kõik on võrdsed.
    Arvasingi, et kõige rohkem pakub huvi mängude programmeerimine, ka see on normaalne. Tean mitut edukat progejat, kes alustanud mängude tegemisest.

    VastaKustuta